Jak wykorzystać samochód w celach reklamowych?

Jak wykorzystać samochód w celach reklamowych?

Wiadomo na pewno, że przekaz reklamowy musi być dzisiaj wyróżniający. Chodzi o to, że na rynku praktycznie w każdej branży panuje tak ogromna konkurencja, iż firmy muszą naprawdę się postarać, by zainteresować swoją ofertą potencjalnych klientów. Agencje reklamowe mają więc spory problem, a pomysły szybko się wyczerpują. Rozbudowana strategia reklamowa musi wykorzystywać różne, nawet te najbardziej zaskakujące kanały. Niewątpliwie jednym z takich jest reklama samochodowa.

Reklama na samochodzie – czy warto?

Reklama umieszczona na pojeździe mechanicznym to rodzaj reklamy zewnętrznej. Ta stosowana jest raczej jako uzupełnienie głównego przekazu, chociaż nie ujmuje się jej walorów w zakresie skuteczności dotarcia do przyszłych klientów. Co ważne, ten rodzaj reklamy jest znacznie tańszy aniżeli przekaz w mass mediach, a inwestycja jest najczęściej jednorazowa i wystarcza na długi okres. Pamiętajmy tylko, że reklama samochodowa ma sens, jeśli flota samochodowa w biznesie jest rozbudowana. Im więcej aut będzie nośnikiem reklamowym, tym większa skuteczność przekazu.

Nie ma wątpliwości, że reklama na samochodzie jest skuteczna, bowiem przy niskich kosztach dociera do szerokiego grona odbiorców. Udaje się regulować jej zasięg i częstotliwość. Do wykorzystania są także różne jej formy.

Jaką reklamę na samochodzie stosować?

Samochód jest nośnikiem niewielkim, ale mobilnym, przez co przekaz dociera do szerokiego grona wszystkich uczestników ruchu drogowego, nie tylko do kierowców, ale też pasażerów czy pieszych. Z powodzeniem wykorzystuje się ramki pod tablice rejestracyjne, by umieścić na nich choćby niewielki logotyp, hasło reklamowe czy dane teleadresowe. Można też zastosować oklejenie możliwych miejsc naklejkami reklamowymi – nie wolno tego robić na przedniej szybie ani przednich, bocznych szybach.

Świetnym narzędziem okazuje się także kogut na dachu samochodu. Ten przypomina nieco ten taxi, ale w nowoczesnym wydaniu nie tylko przekazuje informacje w postaci grafiki, ale może też wydawać z siebie dźwięki czy błyskać kolorami. Co ważne, na samochodzie można stosować wszystkie trzy formy reklamowe, by zwiększyć ich skuteczność. Istotne jest to, że taka reklama nie rozprasza kierowców i jest przez nich w pełni akceptowana.