Sesje modelek i fotografia komercyjna

Sesje modelek i fotografia komercyjna

Zarabianie na fotografowaniu to sposób na wykorzystanie swoich umiejętności i przede wszystkim ulubionego zajęcia, które przynosi prawdziwą satysfakcję. Jeśli już nabierzesz wprawy podczas biegania z aparatem cyfrowym i zapragniesz o wiele lepszego profesjonalnego sprzętu, inwestując w lustrzankę zapewnij sobie również źródło dochodu, dzięki któremu zwróci ci się koszt drogiego aparatu. Pieniądze fotografia może przynosić na wiele sposobów, od wysyłania zdjęć do banków internetowych, produkowania kalendarzy i gadżetów z własnymi fotografiami po fotografię rodzinną i profesjonalne sesje zdjęciowe. Te ostatnie, to sposób na związanie się z wielkim światem artystów i otwieranie sobie drogi do grona najlepszych.

Sesje studyjne modelek i modeli

Zdjęcia przyszłych prezenterów mody, kobiet i mężczyzn biorących udział w pokazach kolekcji, zarówno na wybiegach, jak i w profesjonalnych czasopismach to podstawa sprzedania swojego wizerunku, dlatego takimi sesjami będą zainteresowane wszystkie te osoby, które planują karierę w tej branży. Początki nie są łatwe, dlatego warto zaczynać od kilku bezpłatnych sesji, które pozwolą ci stworzyć odpowiedni warsztat. Kiedy już osiągniesz właściwy poziom, skompletujesz portfolio oferty pojawią się z polecenia, przekazywane w środowisku. Młodzi fotografowie podobnie, jak młode modelki i modele powinni stawiać na cenową konkurencyjność, bowiem na tym etapie budowania kariery liczy się nie to, ile zarobisz, ale to jak szybko i jak dobrze będą o tobie mówić. Aby zacząć pracę z modelami musisz pomyśleć o odpowiednim miejscu. Studio wbrew pozorom wcale nie wymaga wielkich inwestycji, bowiem do wykonania dobrych zdjęć modeli potrzebny jest jedynie aparat na statywie, lampa, parasolka i jasne (najlepiej białe) tło. Swój pierwszy warsztat możesz zaaranżować w dowolnym magazynie z odpowiednim oświetleniem i przestrzenią. Ciekawym pomysłem są też tzw. polaroidy, czyli zdjęcia wykonywane w wielu różnych ujęciach, z wielu stron, charakteryzujące się jasnym, nieco rozmytym tłem.

Fotografia komercyjna

Sprzedawanie zdjęć profesjonalistom to kolejna forma zarabiania na pasji fotografowania z tym, że w tej dziedzinie pojawia się jeszcze ogromna konkurencja w postaci milionów zdjęć na Stockach internetowych. Najważniejszym odbiorca dobrych fotografii z szerokiego zakresu tematycznego jest reklama oraz prezentacja firm. Tu istnieje ogromna dowolność tematyczna, dlatego szanse na sprzedaż swoich prac ma każdy, kto posiada umiejętności fotografowania i jest kreatywny. Ciekawostką pozostaje fakt, że wraz z rozwojem nowoczesnych przedsiębiorstw spada zainteresowanie fotografią profesjonalną, a coraz więcej twórców reklam, agencji, przedstawicieli firm poszukuje zdjęć właśnie w Stockach, kupując je taniej od amatorów. Jeśli postawisz na fotografię komercyjną musisz jednak spełnić kilka podstawowych zasad, dzięki którym twoje zdjęcia będą miały większą szansę znaleźć nabywcę. Zalicza się do nich między innymi uniwersalność tematu, brak symboli, logo, znaków firmowych, ponadczasowość zdjęć, skierowanie do jak najszerszego odbiorcy i oczywiście doskonała jakość techniczna.

Warto też pamiętać, że nikt nie zaczyna od wielkich zleceń. Dojście do wysokiej półki to długa droga od małych, pojedynczych zleceń, które są kolejnym stopniem w drabinie prowadzącej do szczytu. Dla fotografa najważniejsze jest budowanie renomy i bogacenie portfolio, a równie dobrze może je tworzyć na niskich szczeblach tej drabiny.