Kupowanie przez Internet jest szybkie i wygodne, a przy tym bezpieczne, w związku z czym wielu Polaków robi większość zakupów w sieci, z wyłączeniem jedynie zakupów spożywczych. Liczne firmy, które dotychczas sprzedawały swoje towary tylko lokalnie, w ostatnim czasie rozpoczęły także sprzedaż wysyłkową. Może to być bardzo opłacalne przedsięwzięcie, natomiast wiąże się z nim sporo dylematów. Na przykład, jak pakować towary, żeby dobrze je zabezpieczyć i zadowolić klientów?
Zadbaj o wysokiej jakości, trwałe opakowania
Towary w sprzedaży wysyłkowej pakuje się przede wszystkim w opakowania kartonowe o różnorodnych wymiarach. Dobry producent opakowań zadba o to, aby były one stworzone z wysokiej jakości materiałów i bez problemu przetrwały transport. Przemyślana konstrukcja sprawi, że ich składanie będzie szybkie i wygodne, dzięki czemu łatwo i w krótkim czasie spakujemy nawet bardzo duże partie towaru.
Warto wiedzieć, że producent opakowań poza zwykłymi, tradycyjnymi opakowaniami kartonowymi pozbawionymi oznaczeń może także zaoferować możliwość naniesienia na nie własnego nadruku. Takim nadrukiem może być logo firmy, ale też dowolna inna grafika. Może to wywołać pozytywne wrażenie na klientach i zachęcić ich do ponownych zakupów w danym sklepie. Taka praktyka jest stosunkowo często stosowana w przypadku opakowań do paczek z gadżetami nawiązującymi do danej tematyki sprzedawanych na zasadzie subskrypcji.
Jak wyróżnić swoje opakowanie i zachwycić klientów?
W przypadku, kiedy nie jesteśmy po prostu pośrednikiem pomiędzy producentem a klientem, tylko sprzedajemy produkt całkowicie własny (na przykład stworzoną przez siebie biżuterię czy ubrania), dobrym pomysłem jest wyróżnienie się za pomocą ekskluzywnego opakowania.
Można to zrobić na przykład zabezpieczając produkt kolorowymi wiórkami papierowymi, które zarówno pomagają ochronić przesyłkę przed uszkodzeniem w czasie transportu, jak i po prostu dobrze wyglądają. Sam produkt warto owinąć ozdobnym papierem lub bibułką, które można skleić ze sobą za pomocą naklejki z logiem firmy.
Oczywiście, oznacza to dodatkowe koszty (chociaż nie bardzo duże, biorąc pod uwagę, że produkty do pakowania sprzedaje się zazwyczaj w dużych, korzystnych pakietach), więc, jeśli nie możemy sobie na to pozwolić, nie musimy wykorzystywać wszystkich tych elementów – już na przykład sama bibuła będzie miłym gestem, który klienci z pewnością docenią. Taki zabieg sprawia, że towar wygląda bardziej elegancko, co zachęca do dalszych zakupów i dzielenia się swoimi pozytywnymi wrażeniami z innymi (przyjaciółmi, członkami rodziny).