W ostatnich kilku latach prowadzenie sklepu internetowego stało się bardzo popularnym zajęciem. Wiele osób postawiło właśnie na taki sposób zarabiania i rozwijania swoich marzeń związanych z prowadzeniem biznesu. Niestety tak duża popularność sklepów online sprawiła, że nowe osoby mogą mieć duży problem z tym, aby wybić się na tle bardziej znanej konkurencji. Nie jest to jednak niemożliwe, a swój sklep internetowy możesz wyróżnić poprzez drobne rzeczy, na które inni przedsiębiorcy nie zwracają zbyt dużej uwagi. Mowa w tym przypadku, chociażby o sposobie pakowania zamówień. Jak pakować produkty do wysyłki, aby zatrzymać u siebie klientów i zwiększyć rozpoznawalność swojej marki? Podpowiadamy.
Dołącz do paczki kartkę ze spersonalizowanym tekstem
Jednym z ciekawszych, a zarazem banalnie prostych w wykonaniu sposobów na wyróżnienie swojej przesyłki jest dołączenie do niej kartki z tekstem skierowanym do konkretnego klienta. W ten sposób możesz zaangażować klienta do kontaktu lub namówić go do tego, aby zrobił u Ciebie zakupy ponownie. Wiadomości możesz pisać odręcznie, jednak przy większej liczbie zamówień mogłoby to być zbyt czasochłonne. Możesz więc przygotować jeden lub dwa teksty, które wystarczy wypełnić w komputerze imieniem klienta i wydrukować. Taki drobny gest sprawi, że przesyłka od Ciebie będzie wzbudzać większą radość niż ta, którą klient otrzymywał wcześniej od innego sklepu.
Papier pakowy
Jeśli wysyłasz odzież, to dobrym pomysłem jest wypełnianie kartonów ozdobnym papierem pakowym. Może on mieć jednolity kolor lub nawiązywać do Twojej marki, chociażby tym, że pojawia się na nim logo lub slogan. Ozdobne kartony, w których kryje się odzież otulona dodatkowo ładnym papierem, budzą w klientach bardzo pozytywne odczucia. Co więcej, sprawia to, że proces odpakowywania zamówienia staje się pewnego rodzaju przeżyciem i może sprawiać tyle radości co zakupy w sklepie stacjonarnym. Papier do pakowania w połączeniu z kartką ze spersonalizowaną wiadomością może sprawić, że Twoje paczki będą bardzo estetyczne.
Naklejki
Naklejki to drobny element, który może sprawić, że Twoje paczki będą oryginalne i zapadną w pamięci klientów na długo. Możesz nimi zamykać oraz ozdabiać szare kartony, a także dołączać jako gratis do zakupów. Oczywiście wygląd naklejek powinien współgrać ze stylem produktów, które sprzedajesz. Najlepiej mogą się one sprawdzić w przypadku odzieży lub też kosmetyków. Jeśli będzie to estetyczna naklejka lub taka, która trafia w punkt, jeśli chodzi o upodobania klientów, to możesz mieć pewność, że zostanie wykorzystana i będzie dla Ciebie dodatkową reklamą.