Magnezja w płynie – dlaczego warto ją stosować?

Magnezja w płynie – dlaczego warto ją stosować?

Magnezja jest dobrze znana i często używana przez wielbicieli wspinaczki, crossfitowców, sportowców wyczynowych i akrobatów. Wykazuje właściwości zapobiegające poceniu się dłoni i zwiększające tarcie, dzięki czemu poprawia chwyt, ułatwiając wykonywanie wielu ćwiczeń. Ostatnio jednak coraz więcej osób decyduje się na używanie jej w płynnej wersji. Czym dokładnie jest magnezja w płynie i dlaczego warto jej używać?

  • Magnezja w płynie
  • Stosowanie magnezji w płynie – zalety

Magnezja jest głównie wykorzystywana w dyscyplinach sportowych i działalności outdoorowej.

Magnezja w płynie

Wiele osób odwiedzających obiekty wspinaczkowe, kluby sportowe i siłownie używa magnezji w proszku. Ze względu na swoje właściwości przyczepne, magnezja stosowana jest w różnych dyscyplinach sportu i na większości siłowni stanowi produkt niezbędny. Magnezja poprawia chwyt i przyczepność dłoni, dzięki czemu przyczynia się do pokonywania własnych limitów i zdobywania nowych doświadczeń. Drobna postać produktu sprawia, że łatwo go rozprowadzić po dłoniach, jednak magnezja w postaci proszku dosyć mocno pyli i może brudzić ubranie. Alternatywą jest coraz popularniejsza magnezja w płynie. Jest to połączenie czystej magnezji z alkoholem. Do mieszanki dodawana jest zwykle również kalafonia, która odpowiada za utrzymywanie się produktu na naszych dłoniach. Produkt cieszy się dużą popularnością m.in. dlatego, że nie plami ubrań i szybko wysycha na dłoniach.

Stosowanie magnezji w płynie – zalety

Magnezja w płynie pozytywnie wpływa na pewność chwytu osób wspinających się i ćwiczących w obiektach sportowych. Lepsze tarcie i ograniczenie pocenia się dłoni sprawiają, że magnezja jest chętnie używana w treningu siłowym czy crossficie. Przydaje się w trakcie podciągania na drążku i wspinania się po linie. Jest także stosowana w wyciskaniu ciężarów, jeśli sportowcy nie mają przy sobie rękawiczek, a gryf sztangi jest śliski. W końcu magnezja zapobiega poceniu się rąk, a to sprzyja poprawie chwytu sztangi czy drążka.

W przypadku magnezji w płynie ograniczamy również zapylenie na ściankach wspinaczkowych. W końcu im mniej pyłu zawieszonego w powietrzu, tym lepiej dla naszej obecności w ośrodku ćwiczeń. Nie zapominajmy też, że operatorzy ścianek będą mieli mniej sprzątania dzięki używaniu przez nas magnezji w płynie.

Konsystencja magnezji w płynie wpływa korzystnie na równomierne rozprowadzanie środka na dłoniach. Płynny roztwór magnezji lepiej wniknie we wszystkie zagłębienia skóry i zupełnie ją wysuszy.

Warto też dodać, że magnezja w płynie jest świetnym rozwiązaniem w środowisku, które jest przesycone wilgocią, (np. wspinaczka na klifach, gdzie wiatr często niesie od morza cząsteczki wody). Magnezja przyda się także, gdy wspinamy się po opadach deszczu, a przesiąknięta wodą gleba nadal paruje i tym samym zwiększa wilgotność powietrza.

Podziel się
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial