Nowoczesne stoiska targowe przyciągają uwagę i pozwalają się wyróżnić wśród tłumu. Są kluczem do udanych targów branżowych. Oczywiście musimy jeszcze zapewnić wysoką jakość obsługi takiego stanowiska, ale z tym już nie powinniśmy mieć większego problemu. Jak przygotować stoisko targowe? Zobacz, jak wygląda projektowanie stoisk targowych i na co zwrócić uwagę?
Projektowanie stoisk targowych krok po kroku
Projekt stanowiska targowego zaczyna się od ustalenia celów. W pierwszej kolejności musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, co chcemy osiągnąć, biorąc udział w targach branżowych. Dla jednych będzie to pozyskanie nowych klientów, dla drugich partnerów biznesowych, a dla jeszcze innych wprowadzanie na rynek nowych produktów lub usług. Udział w targach branżowych to także świetna okazja do budowania świadomości marki i kreowania pozytywnego wizerunku. Tym sposobem możemy wzmocnić swoją pozycję na rynku.
Jak już określimy, jaki jest nasz cel, to przyszedł czas na projektowanie stoiska targowego. Stoisko, żeby przyciągało uwagę, wcale nie musi być duże. Na targach, gdzie jest dużo wystawców, nie ma nawet dużo miejsca, więc musimy poradzić sobie z tym, co dostajemy. Dobra wiadomość jest taka, że nie chodzi tutaj o wielkość, ale o jakość. Nowoczesne stoisko targowe nie powinno także razić kolorami i wyglądać, jak nastroszona papuga. Cały sęk jest w tym, żeby stanowisko było estetyczne, minimalistyczne, ale wyróżniało się na tle konkurencji. Jak to osiągnąć?
Bardzo dużą rolę odgrywają kolory oraz oświetlenie. Postaw na jasne i stonowane barwy, które zachęcają do odwiedzenia, ale nie przytłaczają swoim wydźwiękiem. Oświetlenie jest istotnym uzupełnieniem kompozycji, i nie chodzi tylko o górne żarówki, ale także na przykład neon z logiem i nazwą firmy, lub inne oświetlone elementy. Pamiętaj, żeby postawić na światło, które nie będzie razić. Lepiej jest postawić na ciepłe odcienie.
Idealny projekt stoiska targowego, czyli jaki?
Projektowanie stoisk targowych jest nie lada wyzwaniem. Jednak współpracując z profesjonalistami, możemy mieć pewność, że stoisko spełni nasze oczekiwania. Co powinno zawierać idealne stoisko branżowe? Z całą pewnością ladę informacyjną, która jest miejscem nawiązania kontaktu z klientem. Bardzo ważny jest także kantorek, w którym możemy przechowywać materiały promocyjne, tak, żeby stoisko było uporządkowane. Warto również przygotować wygodne krzesła lub fotele dla klientów oraz stolik, przy którym odwiedzający będą mogli zapoznać się z oferowanymi przez nas usługami lub produktami.