System rezerwacji wizyt online pozwala zapomnieć o papierowym kalendarzu, ręcznym zapisywaniu terminów i telefonach (lub ich braku) o odwołanej konsultacji. Narzędzie wydaje się doskonałe, ale wiele zależy od tego, w jaki sposób wykorzystasz jego możliwości. Czy znasz wszystkie funkcjonalności systemu? Wiesz, jak je wdrożyć? Dowiedz się, jak efektywnie wykorzystać możliwości, jakie daje system umawiania wizyt.
Kalendarz wizyt online – co zmienia w firmie?
Niezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność, czy zarządzasz kilkuosobowym zespołem, system rezerwacji online pomoże Ci rozwiązać wiele problemów. Codzienne wyzwania, z jakimi mierzą się firmy z branży usługowej, w gruncie rzeczy są podobne. Kalendarz wizyt online:
- obsługuje rezerwacje przez cały czas – także wtedy, gdy nie jesteś „w pracy”,
- oszczędza czas Twój i pracowników – możliwość zapisywania się na wizyty za pomocą internetu, zdejmuje z Was obowiązek przyjmowania rezerwacji. Dzięki temu możesz pracować nad udoskonaleniem obsługi klientów, czy optymalizacją innych procesów;
- ogranicza błędy do minimum – automatyzacja pracy zmniejsza ryzyko pomyłek, o które dużo łatwiej podczas ręcznego zapisywania terminów, czy wprowadzania zmian w kalendarzu;
- wzmacnia profesjonalny wizerunek – kalendarz wizyt online to dowód na to, że Twoja firma nie ignoruje zmian w biznesie. To także potwierdzenie, że dbasz o wygodę klientów i szukasz rozwiązań, dzięki którym będzie im łatwiej korzystać z Twoich usług;
- ułatwia zarządzanie pracą i zespołem – ręczne planowanie zadań jest jakimś rozwiązaniem, ale zabiera Ci czas i energię. Możesz zintegrować system rezerwacji wizyt online z kalendarzem Google oraz innymi narzędziami, a dzięki temu efektywnie zaplanować harmonogram.
Zwłaszcza ten ostatni punkt pokazuje, jak wiele możliwości daje kalendarz wizyt online. To nie tylko odejście od papierowego terminarza, który zabiera czas i generuje większe ryzyko błędów, ale również szansa na znaczny rozwój biznesu. Jak sobie pomóc?
Co zrobić, by kalendarz wizyt online był jeszcze bardziej przydatny?
Sama zamiana papierowego kalendarza i telefonów od klientów na system rezerwacji wizyt online nie pomoże w pełni wykorzystać potencjału. Korzyści może być więcej – w tym celu warto spojrzeć szerzej i wprowadzić rozwiązania, które w odczuwalny sposób poprawią jakość Twojej obsługi. Należą do nich:
- płatności online – 40% Polaków i Polek ma konto bankowe z aktywnym dostępem przez internet, kolejne 23% korzysta z aplikacji mobilnej swojego banku. Trudno ignorować te dane, nawet jeśli masz wrażenie, że mało który z Twoich klientów będzie chciał zapłacić z góry za usługę. To tylko wrażenie. Twoi klienci powitają z radością synchronizację kalendarza wizyt z systemem płatności online, ponieważ jest to dla nich wygodne rozwiązanie. To może też zmniejszyć liczbę odwołanych wizyt;
- powiadomienia – zabiegany klient lub klienta z pewnością doceni przypominajkę o zbliżającej się wizycie. Ty będziesz mieć większy spokój, że ona w ogóle się odbędzie, a nie że ktoś przypomni sobie o niej… godzinę po planowanym spotkaniu. Nie da się w 100% wyeliminować odwołanych czy zapomnianych wizyt, ale można je ograniczyć. Sposobem są m.in. powiadomienia, wiadomości push oraz maile;
- integracja z pozostałymi narzędziami, z których korzystasz na co dzień – po co samodzielnie generować link do spotkania online, skoro można to zautomatyzować? Czy naprawdę wszystkie faktury musisz wystawiać ręcznie? Możesz ułatwić sobie pracę, integrując system rezerwacji wizyt online z takimi narzędziami jak Fakturownia czy Google Meet. To sytuacja, na której zyskasz Ty oraz Twoi klienci;
- subskrypcyjny model płatności – dzisiaj w usługach wiele pomysłów zaczyna się od potrzeby wygody i nie inaczej jest w przypadku płatności. Możliwość opłacenia wizyty przez internet jest wygodna, ale opcja zrobienia tego raz w miesiącu jest jeszcze wygodniejsza. Ty z kolei zyskujesz większą stabilność przychodów, a ta dzisiaj jest na wagę złota.
Co jeszcze możesz zrobić? Przede wszystkim zadbaj o stronę internetową – powinna być czytelna i intuicyjna w obsłudze. Nikt nie lubi się zastanawiać, gdzie może się zapoznać z ofertą, a gdzie umówić się na wizytę. Nawet szybkość ładowania danych wpływa na Twoich klientów, dlatego popracuj nad udoskonaleniem strony www. Oprócz tego możesz wprowadzić aplikację mobilną, dzięki której zwiększysz lojalność klientów. To wszystko umożliwia Calendesk – narzędzie do zarządzania rezerwacjami, które jest czymś więcej niż kalendarzem online.